Boekreview – “Meer omzet met je webshop”

Boekreview – “Meer omzet met je webshop”

Met veel vertraging ben ik er eindelijk in geslaagd om het boek “Meer omzet met je webshop” van Jurjen Jongejan te lezen. Het lag al enkele jaren in mijn kast omdat ik de tijd nog niet gevonden had om ermee te starten.

Tijdens de vakantie en op reis, is voor mij het ideale moment om eens een boek boven te halen en te lezen. Tijdens andere periodes luister ik eerder naar podcasts en audioboeken.

Ondanks dat het boek al enkele jaren oud is, was hij nog heel relevant voor 2017. Enkele praktische tips waarmee je aan de slag kunt gaan om jouw webshop te gaan verbeteren.

Hoe verbeter ik mijn webshop?

Een vraag die veel webshops zich waarschijnlijk stellen. In het boek neem Jurgen je mee en geeft interesante inzichten op welke vlakken je webshop moet verbeteren en waaraan je moet denken.

Eén van zijn tips is dat het niet slim is om andere, volgens jou goed werkend webshops, te gaan imiteren. Want in die “goede webshops” zitten ook nog drempels waardoor klanten hun bestelling niet kunnen/willen afronden.

Het is belangrijker om naar jouw bezoekers te luisteren en te zien waar zij tegenaan lopen. Er zijn verschillende manieren om dit in kaart te brengen deze komen ook aan bod in het boek van Jurjen.

Een aanrader of niet?

Ik heb het boek bijna in één keer uitgelezen en ondertussen heel wat notities genomen met praktische to do’s qua conversie optimalisatie. Ik zou het boek aanraden aan iedereen die een webshop heeft, maar eigenlijk ook aan iedereen die een website heeft.

Er worden enkele algemene nuttige tips op conversie optimalisatie. Eén van de tips is user testing van jouw webshop. Onlangs had ik de mogelijkheid om dit eens bij te wonen bij één van mijn klanten. Het biedt echt een meerwaarde om dergelijke testen te laten uitvoeren en te zien waar de bezoekers/potentiële klanten tegenaan lopen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *